Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 20 augusti 2015

27!

Jösses! Det är bara 27 dagar kvar! Det är inte ens fyra veckor... Galet!
Och jag har nog inte världens största mage den här gången heller kan jag nu konstatera. De flesta tror att jag har gått halvvägs ungefär. Men jag klär mig inte heller i tighta kläder så de ser ju faktiskt inte hela magen. Men ändå... En kille på jobbet stirrade helt oförstående på mig idag, när en kollega berättade för honom att jag får en bebis om fyra veckor, hahahaa! Han vågade nog inte säga något alls av ren förskräckelse. Så förvånad blev han för han har inte sett min mage alls. Komiskt!
För den här gången skrattar jag mest åt det hela. Jag kan ändå inte göra något åt det. Lovar att ta ett kort imorgon, förresten!

Jag mår galet bra nu också. Känner mig lite otymplig men det är allt. Inga stora sammandragningar heller eftersom jag tar det lugnt så fort de kommer, och ingen överdriven trötthet. Jag bara väntar liksom. Ser fram emot Litens ankomst.
Imorgon är jag ledig igen och då ska jag "boa" lite och pyssla. Det blir en lunch på stan med en kompis också. Det gäller att passa på att träffa lite kompisar nu innan det blir tokfokus på bebis ett tag.
Jag tror att jag ska laga lite matlådor också. Typ, lasagne. Så slipper vi att tänka den första tiden, hehe.

Jahapp, som sagt, nu är det verkligen "väntans tider". Snart så!

Kram i solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar